2012. november 24.

Őszi hajápolási rutinom


Régen nem volt már hajas bejegyzés és most, mivel amúgy is változtattam némileg a rutinomon, így ezt most pótolom.

A kissé hidegebb, nyirkosabb őszi időjárás beköszöntével általában bőrünk másfajta kezelést igényel, mint nyáron. Ez tiszta sor. Ám én idén azt vettem észre, hogy a hajam is kicsit másképp működik ősszel. Igaz, sapkát nem hordok, mert még nincs olyan hideg, de azt figyeltem meg, hogy az eddig szokásos kb. 3 napos időszak már rövidnek bizonyul két hajmosás között. Talán a kinti és benti vagy a hajnali és a napközbeni nagyobb hőmérséklet különbség tehet róla, mindenesetre kicsit jobban zsírosodik a hajam.

Mint azt korábban már említettem, egy ideje szilikonmentes hajápolókat használok, eddig nem is volt velük semmi gondom. Hozzáteszem, látványos pozitív hatásairól sem tudok beszámolni, nem lett láthatóan dúsabb, csillogóbb, egészségesebb a hajam, pedig már hónapok óta vagyok szilikonmentes "diétán".

Az elmúlt kb. 2 hétben tehát azt figyeltem meg, hogy gyakrabban kell hajat mosnom és rögtön a mosás után is úgy érzem, a töveinél mintha zsíros lenne a hajam. Ezen kívül több hajszálam hullik ki mosás, fésülködés közben, mint eddig. Lehet, hogy ez csak az évszaknak megfelelő változás, én viszont úgy döntöttem, kicsit módosítok a rutinomon, hátha hatásos lesz.

Fontos megjegyezni, hogy semmilyen hajformázó terméket nem használok (hajlakk, zselé, stb.) és a hajvasalómat hónapok óta elő sem vettem a szekrényből. Egyedül hajfestéket használok, de ezt is csak kb. 6 hetente. Drogériás festéket szoktam venni, általában azt, ami a legolcsóbb éppen. A szín miatt igazából tök mindegy, az én hajamon a sötétszőke és a sötétbarna festék is ugyanolyan árnyalatú lesz. Ha hiszed, ha nem, így van! A leggyakrabban Palette-t vásárolok (intensive color creme). Csak a festéket használom el belőle, a balzsamot nem, mert gyanítom, tele van szilikonnal.

Lássuk, akkor miket és hogyan csinálok most, ősszel!

Hajmosás




Még korábban vettem egy Yves Rocher korpásodás elleni sampont, de azóta, hogy akkor leteszteltem, nem használtam rendszeresen. Most elővettem! Az illata kellemes, az állaga is tetszik (kissé géles, áttetsző) és nem kell sok belőle. Nincs hatalmas habja, de nem rossz. Korpával most nincs gondom, ezért ezt nem tudtam letesztelni.

Eddig csak egyszer samponoztam a hajam, most azonban 2x teszem ugyanezt egymás után, egyszerre mindig kevés sampont használva. Úgy néz ki, ez beválik a zsírosodás ellen. Vagy a samponváltás...

Balzsam



Korábban említettem már a blogon a Kallos Latte nevezetű hajpakolóját, amelyet időhiány esetén balzsamként is lehet használni. Egy ideig alkalmaztam, aztán a szilikonmentesség jegyében leálltam vele. Most előszedtem ismét és hajmosás után pár percre a nedves hajamra felkenve használnom. Nagyon szeretem, hogy leöblítés után is érezni az illatát. Finom, puha, hidratált(nak tűnő) lesz tőle a hajam szárítás után.

Hajszárítás



A még nedves hajamat törölközőbe tekerem, ha ez felszívta a vizet, akkor állok neki megszárítani. Sosem dörzsölöm erősen a vizes hajamat a törölközővel, inkább csak leitatom róla a nedvességet.

A hajszárítóm ugyan nem ionos, viszont lehet rajta hideg levegőt is állítani és a legalacsonyabb hőfokozata szerencsére nem túl forró. Ezt szoktam alkalmazni, így kicsit tovább tart a szárítás, de talán nem ártok annyit a hajamnak.

A nedves hajamat csak kézzel borzolom, igazgatom szárítás közben, csak akkor fogok ritka fogú kefét, ha már félig szárazak a hajszálaim. A kefém műanyag, de van vaddisznósörtés is, ez utóbbit viszont nem szeretem szárítás közben használni. Szerencsére mostanában a másiktól sem lesz elektromos (nem száll) a hajam.

Leggyakrabban előre hajtott fejjel kezdem el szárítani a hajam, és a tövekre koncentrálok. Így talán kicsit kevésbé lapul le majd. Körkefém van, de csak fémfogakkal, azt nem szeretném használni. Meg sajnos nem is igen tudom... :) Pedig igazából azzal lehetne szépen megemelni a tincseket a tövektől kezdve.

Tapasztalatok

Egyelőre úgy érzem, dúsabb hatású és kevésbé zsírosodó a hajam a fentiek után, így azt hiszem, egy darabig ennél a módszernél maradok. A hajhullás ellen szerintem beszerzek majd Revalid-ot, ezt korábban is próbáltam már kúraszerűen és hatalmas eredményt nem produkált, de mintha csökkentette volna a hajhullásomat.

Te is tapasztaltad, hogy ősszel máshogy viselkedik a hajad? Milyen módszereket vetettél be?

5 megjegyzés:

Sajnos igen, az én hajam is egyszerre zsíros lesz és a hajhullással is küzdöm. Jó ideje Alverde sampont használok. Nálam a hair clinic kapszula vált be a hajhullásra.

Szabina, akkor ismered a problémát... Szerencsére nekem csak most lett ilyen a hajam, eddig ismeretlen volt ez a gyors zsírosodás vagy meg tudtam magyarázni a téli sapkahasználattal. Most viszont semmivel. Az Alverde eddig nekem sem volt rossz, de lehet, hogy megelégelte a fejem. :)

Úgy látszik, a hajunkkal mindketten megvagyunk áldva.:)
De ez legyen a legnagyobb problémánk!:)
Amúgy még az almaecetes öblítést használom, attól lassabban zsírosodik!

Én most valahogy elkeseredtem, eddig bevált ez a Kallos hajpakolás, de most mintha nem is használnám, elég száraz marad a hajam, nem olyan puha, mint eddig :S . Ezért be is újítottam egy másik pakolást a Swiss O-par kókusztejeset, kíváncsi leszek rá :).

Thündérke, mint írtam is Nálad, én is pont ezt a kókuszosat néztem ki! :) Kíváncsi leszek, Neked hogy válik be. Egyébként kicsit olyan érzésem van, hogy tényleg célszerű időnként hajápolót váltani, mert valamiért sokkal hatásosabb tud lenni egy új és a hajtípusnak megfelelő termék.

Megjegyzés küldése